Přehled článků Zaostřeno knihy rodina

Otec je důležitý (recenze)

Náš milý a moudrý bratr Pavel zmínil, že po Otci (ř. patér) má jméno každá rodina (ř. patriá – viz Ef 3,15). To, že pro správné vnímání Boha Otce je vztah s pozemským otcem stěžejní, si jako křesťané dobře uvědomujeme. Jak u sebe, tak u svých sourozenců si můžeme všímat, že různé omyly, nedostatky, či přímo chyby našich tátů nás v poznání Boha i celém životě omezují – někdy méně, jindy až moc.

Otec je důležitý

Audio pouze pro předplatitele

0:00 / 0:00

Právě touto klíčovou životní oblastí se v knize „Otec je důležitý“ zabývá Lin Buttonová, anglická pastorační poradkyně. Je inspirativní svým zaměřením na Boha, vztahem ke svému domácímu sboru a tím, že se modlitbám za uzdravení věnuje už 44 let.

To, že má bohaté zkušenosti, je při četbě knihy jasné. V první kapitole nazvané „Otcovská láska“ prochází různé Boží vlastnosti – píše o Bohu jako ochránci, Bohu jako otci těch, kdo otce nemají, nebo o Bohu, který přijímá a ujišťuje. Lin Buttonová se tady nicméně nezastavuje a v dalších čtyřech kapitolách se zabývá oblastmi, v nichž nás naše představa o Bohu ovlivňuje a ve kterých můžeme potřebovat pomoc. Jsou jimi uzdravení vůle, ctnost naděje, touha a hranice.

Proč se autorka v knize o vztahu s otcem a s Otcem zabývá právě těmito (na první pohled možná překvapivými) okruhy, vychází dle mého z její praxe. V knize nejde o teorii. Cílem autorky je pomoci lidem k plnému životu s Bohem. Tím je určen i styl a ladění knihy: Podnětné a biblickými i jinými citáty protkané vyučovací či „informativní“ pasáže Buttonová prokládá skutečnými příběhy a zážitky. Kromě toho několikrát do knihy vkládá i báseň či text písně nebo otázky, jejichž zodpovězením si čtenář může ujasnit aspekty vztahu s vlastním otcem. Zásadní je, že kniha čtenářům nabízí texty modliteb za různé oblasti, ve kterých by třeba zatoužili po uzdravení. Díky tomu všemu se kniha čte dobře a je praktická.

Knihu Nakladatelství KMS poprvé vydalo už v roce 2014. Protože se však rychle rozebrala, byla vydána znovu. Sám jsem několik výtisků rozdal lidem, u kterých jsem měl dojem, že je pro ně tato oblast důležitá a že by jim knížka mohla pomoci. Kromě osobní četby autorka knihu doporučuje i k užití ve skupinkách; pomoci může i křesťanům, kteří se věnují druhým. A mimo to z knih Lin Buttonové čerpám ilustrace a skvělé formulace pro kázání a jiné programy.

Kéž kniha dál přispívá k uvádění lidí do radostného a svobodného vztahu s Bohem, k budování zdravé církve a nápravě světa poničeného hříchem.

Lin Buttonová: Otec je důležitý, Nakladatelství KMS 2023, 144 stran, 149 Kč. Knihu lze objednat v knihkupectví KMS (www.knihykms.cz).

Odemkněte si kompletní obsah webu!